Har ni märkt att det har blivit vinter?

Så, nu är alltså vinterlöpningen igång! 

Vad behöver man då? Jag tycker att följande är nödvändigt:

  • BRODDAR
  • Mössa och vantar i funktionsmaterial

Nä, ingen jättelång lista alltså. Sen är det ju bara att ta på sig fler lager beroende på hur många minus det är ute. Däremot är det ganska gött med:

  • Kompressionsstrumpor i ull (har fått kramp nån enstaka gång när jag blivit för kall om anklarna)
  • Vintertajts (för att flera lager lätt blir lite korvigt)

Och såklart ALLTID om det är mörkt: reflexväst/lampor/reflexband/julbelysning. Du vill inte bli påkörd. Det är dåligt för din träning. 

||||| Like It 4 Gilla |||||

Märta

Märta fick sitt första barn 2011 och sitt andra och tredje på Lucia 2013 (jajjemensan, här slog hon minsann till på två på en gång). Hon har väl egentligen varit mer av typen skolka-från-skoljympan än den som frivilligt rör på sig, men de senaste åren har något hänt och på träningsmeritlistan står numer till exempel en avklarad halvmara. När det gäller val av träningsform så är det främst löpning som lockar, och detta enligt devisen lagom tempo och choklad i slutet. Ska göra något så tufft som att springa Tough Viking tillsammans med Katta 2015.

2 Comments

    • Nä, det är ju inte det. Och ändå gick det många år innan jag försökte mig på det. Dock att jag håller mig inne när det är som kallast, för att jag blir hostig. Men det går säkert att dra på en halsduk och springa kortare bara också!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *