Whatever forever

Så. Efter Midnattsloppet hade jag först ONTont i kroppen – ni vrt spnt där ont som man ba: oj, är kroppen lite trasig nu? Det varade i ett dygn. Sedan kom träningsvärken. Den varade också i ett dygn. Sedan har jag faktiskt kännt mig rätt pigg i kroppen under veckan som gått, med undantag för ett gäng blåsor i munnen. Men har jag tränat en massa för det? Nähä, skulle inte tro det va. 

    Det är lustigt egentligen, och lite lite skrämmande, hur lätt det är och vilken kort bit det är för mig att gå från praise jag älskar träning till whatever forever.

    Ja ja. Det är väl helt enkelt mitt ok att bära: min inre bekväma soffliggarmentalitet. Idag plockade jag helt sonika upp min kettlebell, iklädd mina slapparbrallor och blott en bh, svingade den 100 gånger medan barnen umgicks med TVn. Och så fick det vara bra så. Ville mest väcka kroppen, känna att jag gjorde något utan att det liksom krävde en större insats av mig i form av ombyte och passplanering. Köttade, drack vatten, duschade. Skönt ändå, att det också är träning.

    Nästa vecka börjar uteträningen i Vitan som jag kör ett nytt varv med, och tja, så ska jag väl köra lite gym också. Jag könner mig fortfarande lite whatever, men det ger sig ju om jag bara hoppar på’t igen. Det brukar det ju göra.

    Men innan dess kanske jag tar mig en skvätt sherry till.

    ||||| Like It 2 Gilla |||||

    Katarina

    Katarina fick sitt tredje barn i september 2013 och fick höra av en vikarierande barnmorska på MVC att hennes magmuskler nog gett upp vid det här laget, men efter ihärdig rehabträning så hittade hon de där magmusklerna (de hade inte gett upp helt, faktiskt). I augusti 2015 sprang Katta Tough Viking tillsammans med Märta - FUCK YEAH! Hon är en tatuerad statstjänsteman vars mål just nu är att klara en pull-up innan 40 (som hon fyller i december 2016).

    5 Comments

    1. En liten fråga från en rookie… Det låter så skönt/smidigt/praktiskt att dra fram sin kettlebell och kötta 100 svingar. Jag har tittat och lyft på ett antal kettlebells i affären, men jag har ju ingen aning egentligen om hur tung den ska vara. Har du tips på hur många kilo min första kettlebell borde vara? Jag är rookie på kettlebells, inte helt rookie i övrigt, fast nästan. Har persat 97,5 kg i marklyft en gång i gymmet, men bara ca 25 kg i ohpress om det säger nåt. Det finns dumt nog inga kettlebells i mitt gym på jobbet, annars kunde jag ju känna mig fram… Borde jag köpa flera olika för olika ändamål/övningar? Får man önska ett inlägg med kettlebellskola för en sån som mig? Älskar bloggen btw!! Så peppande och inspirerande!

    2. Nämen! Att jag har missat det inlägget! Tusen tack! Undrar om jag hinner till Rusta innan de stänger ikväll… 🙂

    3. Det är ju ändå lite skönt att vi är fler som är så där. För precis_just_där är jag nu. Den där kampen är lite väl seg mellan varven, tycker jag.

    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *