Klara, färdiga…

På lördag smäller det! Jag har INTE sprungit två långpass sen sist men faktiskt ett och igår sprang jag sista löppasset inför lördag och det kändes finfint. Har ett tidsmål som jag tror att jag kommer att klara och gör jag inte det så är det inte hela världen. Dagsform etc m.m. osv. 


Vår startgrupp drar iväg vid 22.25 och det jag funderar på är nog mest vad jag borde äta innan? Middag såklart, men därefter? Kommer icke ihåg hur jag gjorde för två år sedan när jag sprang. Det är ju en konstig tid för kroppen att träna på. Helt ärligt så har jag redan gått och lagt mig vid den tiden i vanliga fall. 

Saker att packa med: glidstick (glömde använda den när jag sprang i förrgår och fick skavsår på armen omedelbart), vattenflaska, överdragskläder, annat? Inget va?

Och ni som inte peppar för lopp kan gå in på insta och bli peppade av Brita Zackaris nya träningskonto @i_hate_workouts för att hon är så himla rolig. Okidoki? 


Pepp!

||||| Like It 1 Gilla |||||

Märta

Märta fick sitt första barn 2011 och sitt andra och tredje på Lucia 2013 (jajjemensan, här slog hon minsann till på två på en gång). Hon har väl egentligen varit mer av typen skolka-från-skoljympan än den som frivilligt rör på sig, men de senaste åren har något hänt och på träningsmeritlistan står numer till exempel en avklarad halvmara. När det gäller val av träningsform så är det främst löpning som lockar, och detta enligt devisen lagom tempo och choklad i slutet. Ska göra något så tufft som att springa Tough Viking tillsammans med Katta 2015.

4 Comments

  1. Ja, svår tid att käka efter loppet. En macka och ett glas vatten/juice efter?

    Ännu inga långpass, men dryga 5km överlever jag och höften just nu. Blir ev lång runda på lördag. Något långt måste jag ha sprungit innan den 27/8 då jag springer.

    Lycka till och ha så kul!

    • Nja, efter loppet blir det nog en öl och vad det går att få tag på (hoppas på pizza!) men typ en timme innan behöver jag nog fylla på med något då vi äter middag redan vid fem ungefär.

      Jo, det är ju skönt att ha sprungit och känt på något längre innan, kniper det så räcker ju typ åtta kilometer för ett millopp. Håller tummarna för att höften håller! Jag tycker att det är bra att stärka upp coren också, mindre risk för teknik-tapps-skador.

  2. Woho, lycka till! Själv kör jag i Göteborg nästa vecka!
    Jag har sprungit Midnattsloppet typ fem gånger tror jag, men kan inte minnas hur jag brukar äta innan… Har för mig att jag brukar ha en energibar med mig och äta typ en timme före start och så kanske bara middag som vanligt innan det? Hmm, bra minne en har.

    • Jomen det låter ju som rätt lagom. Kanske nåt att satsa på.
      Vad kul! Skulle gärna springa midnattsloppet i nån annan stad någon gång också. Lycka till då!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *