Bygger pannben och rövmuskler i Norrland

Jag har semester! Jag springer! Mina taxben jobbar på med en löputmaning som jag fick av Linnéa (40 km under mina 12 dagar här) och så här ser jag ut efter sex av åtta jobbiga backiga kilometer. Tänker att det bygger både pannben och rövmuskler inför Midnattsloppet!? Sjukt hur ovana mina ben är med minsta lutning, inser nu hur platt Malmö är. Men kolla så fint det är att kuta här jämfört med i Skåne:

Jag sprang fem kilometer min första dag här, och på dag nummer tre sprang jag ett lopp på sju kilometer (race report här!) och sen satte jag mig och räknade ut hur många kilometer som skulle springas vilken dag resten av resan. Ett himla lätt sätt för mig att verkligen få in min träning i ett ganska fullspäckat schema, eftersom passet redan är planerat så det blir inga “aha men jag tänkte kanske träna lite i dag” utan mer ett “okej, jag ska springa 11.5 kilometer i dag, när passar det bäst att jag gör det?” vid frullen.

22 dagar kvar till Midnattsloppet i Malmö och jag börjar känna mig ganska redo. I alla fall som att jag gjort så gott jag kunnat utifrån mina förutsättningar som varit… sådär, men ändå. Har 8.5 kilometer kvar att springa innan vi kör hem, sen har jag gjort mina fyra mil som jag lovade Linnéa, och det är jag så himla nöjd med!

||||| Like It 7 Gilla |||||

Mirijam

Mirijam födde sitt första barn i slutet av augusti 2013 och var före den graviditeten i vad som lite blygsamt skulle kunna beskrivas som "sitt livs form". Men efter graviditeten – not so much. Men – det hindrade henne inte från att tio månader senare bli gravid igen och med en aldrig sovande lillasyster född i april 2015 är nu är vardagen en ständig kamp mellan extremtröttma, träningspepp och soffhäng. Mirijam är före detta journalist men numera tatueringsborttagare och driver studion A Bushel & a Peck i Malmö och gillar löpning, adrenalin, tatueringar, resor, färg och öl. Och internet.

5 Comments

  1. Åh gud. Får mild panik av tanken på midnattsloppet. 6 dagar kvar för mig och he he he, har sprungit noll gånger sedan i juni. Men jag har skrikit mycket åt barn och jag tänker att det säkert också är bra för konditionen.

    • Skrika är mycket bra, allt som ökar lungkapaciteten liksom!? Du får boka om dig till Malmö så får du lite extra tid!

  2. Bra jobbat. Planering fungerar och ja du är väldigt redo för Midnattsloppet

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *