Lite yeah yeah wow wow, liksom

Den här veckan har jag känt mig himla yeah yeah wow wow i gymmet. Det har varit semsterlugnt, jag har kört mina tre planerade styrkepass och ett roddpass för lite flås. Jag är tillbaka på stronglifts av ett par enkla anledningar:

1. Jag behöver struktur. Jag HADE ju gjort ett upplägg utifrån löpningen, men ni vet, jag och löpningen har ju gjort slut. Det var ett dåligt förhållande redan feån början och nu ska vi inte hålla på fram och tillbaka på det där sättet. Men tja, då föll ju upplägget lite. Enter stronglifts.

2. Jag gillar verkligen styrketräning med fria vikter med fokus på grundlyften. Det är ett enkelt program, bara två olika pass att växla mellan, och jag har okej koll på övningarna. Sedan får jag ju kämpa med formen och maglåset och armbågarna i frontböjen (jag gör frontböj istället för back squats på inrådan av Elin), men jag tror det är bra att jag känner att jag kämpar på med dom sakerna, för då är jag hela tiden medveten om dem och slappar inte till mig alltför mycket med maglåset et al. 

Jag började om på noll. Eller på tom stång alltså. Då får jag fokusera lite extra på formen och vikterna ökar ju ändå rätt snabbt, så vad tusan!

Det har känts bra. Kul. Peppigt. Synd att jag bara har en vecka till i jobbgymmet innan semestern. Vad semestern ska erbjuda i träningsform har jag inte bestämt än, men den lär ju innefatta rätt mycket bollande med kettlebells, så mycket har jag i alla fall bestämt.

Hur ser er semesterträning ut tro?

||||| Like It 4 Gilla |||||

Katarina

Katarina fick sitt tredje barn i september 2013 och fick höra av en vikarierande barnmorska på MVC att hennes magmuskler nog gett upp vid det här laget, men efter ihärdig rehabträning så hittade hon de där magmusklerna (de hade inte gett upp helt, faktiskt). I augusti 2015 sprang Katta Tough Viking tillsammans med Märta - FUCK YEAH! Hon är en tatuerad statstjänsteman vars mål just nu är att klara en pull-up innan 40 (som hon fyller i december 2016).

7 Comments

  1. Gött att det går bra för dig!
    Min sommarträning kommer att bestå av cykel med tjugo kilo barn där bak, samt att jag siktar på att klämma in en 30daysofyoga.

  2. Härligt!
    Jag kommer köra gummibandsprogrammet jag fick av min PT förra sommaren och även köra 7 minutes workout, ett par vändor

    Och löpning för att jag gillar det.

    Borde åter inta gymmet men det får vänta till jag har mer energi och mindre akut stress i kroppen.

    Hoppas du får en härlig träningssommar!

      • Ja.. Just nu är det hysteriskt. Och därmed borde jag träna.

        Men tänkte åka till Köpenhamn i kväll och se Coldplay. Det räknas väl också som styrketräning? 🙂

  3. Hejaaaaa! Loggade också in mig på gamla kära stonglifts idag! Men tillfällig flirt pga kämpar på med att få löpning att kännas så där lättillgänglig som de redan frälsta tycker att den är. Var ska armbågarna vara på frontsquattarna då? Framåtpekande?

    • Ja precis. Framåtpekande. Jag tycker de känns framåtpekande, men min PT vill ha dem ÄNNU MER framåtpekande 😀

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *