När barnen inte har någon självbevarelsedrift. 

Ni vet, man är ändå hemma och barnen har barnvakten på (ja, teven alltså) och det är liksom bra läge att dra fram de kära kettlebellsen. Förutom en grej. Barn av valfritt antal som saknar självbevarelsedrift. Ni vet, sving-sving-klonk. Ej bra. Vad göra? Jo, sätta ihop ett pass där man bara jobbar uppåt, snarare än framåt!

  • Squat + press
  • Tricepspressar
  • Enarmspressar
  • Marklyft

Och för den som inte har något emot att helt plötsligt få en extravikt på ryggen eller så:

  • Armhävningar
  • Plankrodd
  • Russian twists
  • Spiderman-planka (heter det så? Fattar ni ändå?)

||||| Like It 2 Gilla |||||

Märta

Märta fick sitt första barn 2011 och sitt andra och tredje på Lucia 2013 (jajjemensan, här slog hon minsann till på två på en gång). Hon har väl egentligen varit mer av typen skolka-från-skoljympan än den som frivilligt rör på sig, men de senaste åren har något hänt och på träningsmeritlistan står numer till exempel en avklarad halvmara. När det gäller val av träningsform så är det främst löpning som lockar, och detta enligt devisen lagom tempo och choklad i slutet. Ska göra något så tufft som att springa Tough Viking tillsammans med Katta 2015.

2 Comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *