Klart det är bra med yoga. Och allt annat.

wp-1461501767888.jpg

Okej, jag gillar ju yoga lika mycket som the next person. Eller nej, det gör jag ju faktiskt inte. Jag gillar yoga ibland, när jag får lite feel helt enkelt. Mitt yogafeel brukar hålla i sig ett par veckor, kanske en månad, och sedan tappar jag feel. Och jag är okej med det – jag kommer aldrig bli en känd instagramyogini, och det är lugnt liksom. Men jag har full förståelse för att folk gillar yoga. Absolut. Och all rörelse är ju bra rörelse, det är min fasta övertygelse. Ja, om man inte typ gör sig illa, för då är det väl lika bra att äta chokladbollar i soffan (som jag idag – fast utan skador) (och okej, i någon annans soffan, men vem räknar). Men. MEN! Den här bilden, som titt och tätt dyker upp i sociala medier:

tumblr_mv01gqXjFo1sok334o1_1280

Alltså, alla de där påståendena, de stämmer säkert, det är jag HELT övertygad om. Men det där är ju inget som är unikt för yoga. Så där är det väl överlag om man typ tränar, vad man nu än tränar. Det är ju klart att det är awesome för kroppen med yoga enligt ovan. Och med boxning. Och kettlebells. Och styrketräning. Och roller derby. Och simning. Och löpning. Och barnvagnspromenader. Ja, och allt annat som innebär att vi rör på oss lite mer än om vi inte gör det. Typ. Fast det är klart, det går säkert att hitta infographics med samma info för alla olika typer av träning, men nu var det just denna som titt som tätt dyker upp i mina olika flöden.

Hur ser era träningsplaner ut för nästa vecka? Sista veckan av april!

||||| Like It 1 Gilla |||||

Katarina

Katarina fick sitt tredje barn i september 2013 och fick höra av en vikarierande barnmorska på MVC att hennes magmuskler nog gett upp vid det här laget, men efter ihärdig rehabträning så hittade hon de där magmusklerna (de hade inte gett upp helt, faktiskt). I augusti 2015 sprang Katta Tough Viking tillsammans med Märta - FUCK YEAH! Hon är en tatuerad statstjänsteman vars mål just nu är att klara en pull-up innan 40 (som hon fyller i december 2016).

One Comment

  1. Kan bara hålla mig, även om jag gillar yoga. Upplevde att min kropp mådde bra när jag höll på mer med det och jag var smidigare. Men samtidigt tror jag inte yoga nödvändigtvis är bättre än annan träning, och det beror väl lite på vad man är ute efter.

    Planerna för veckan är att få in så många löppass som möjligt innan vårruset nästa vecka (orkar springa 5 km men det går fortfarande väldigt sakta. Tveksamt om jag hinner träna upp farten på bara en vecka dock). Sedan lite kajakpaddling, jag och sambon gick introkurs i helgen.

    Mvh en bloggläsare som är dålig på att kommentera.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *