Inlägg 200 – Fuck yeah!

wp-1454856546572.jpg

Det här är mitt 200:e inlägg här på Move it Mama. Yay mig. Jag skrev mitt 100:e inlägg i mars förra året, och då firade jag genom att skriva ett brev till den idrottslärare jag hade i åttan. Det kan ni läsa här. Jag har försökt komma på ett storslaget sätt att fira inlägg nummer 200, men har kört fast helt och istället drabbats av bloggkramp och skrivarvånda, så istället så tänker jag att jag bara behöver få det gjort, för annars kommer det stanna på 199 inlägg för min del.

Jag har aldrig känt mig så stark som jag gör just nu. Jag har antagligen aldrig heller varit så stark som jag är just nu. Så klart, för jag har aldrig styrketränat på det här sättet tidigare. Jag är så otroligt glad över att jag har hittat en träningsform som jag tycker om och som jag ser fram emot – vad denna träningsform är kan säkert komma att förändras från år till år, eller från månad till månad, men just nu hoppar mitt hjärta små glädjeskutt av styrketräning, styrkelyft, att lyfta saker som jag inte orkat lyfta tidigare. Ja, och så kettlebells då – för det måste jag verkligen säga att med hjälp av kettlebells och burpees kan jag ta ut mig helt och hållet även när jag tränar hemma. Sällan ligger jag och flämtar så mycket i en pöl av svett som jag gör efter just hemmapass.

wp-1454856472834.jpg

När vi startade den här bloggen i oktober 2013 så handlade det mest för mig om att hitta plats för träning och att blogga om det för att motivera mig själv till att få träningen att bli av. Hade jag slutat blogga om träning i det läget hade det antagligen inte blivit så mycket träning av. Nu vet jag att bloggen inte spelar superstor roll för själva träningen, träningen blir av med eller utan blogg eftersom jag tycker om träningen så himla mycket i sig. Att blogga om träning är liksom en naggande god bonus, och era kommentarer är grädden på moset. SOM jag älskar era kommentarer och glada tillrop. Hade det inte varit för denna blogg hade jag inte träffat PT-Elin, jag hade aldrig haft träningsdejter i arla helgmorgonstund med Märta och Sofia, jag hade aldrig boxats för Åsa Sandell och jag hade nog aldrig vågat utmana mig själv på samma sätt som jag gör idag. Och allt det här har varit skitviktigt för mig mitt i all trots och sjukt sömnstörda nätter (ja, vi kör fortfarande med dryga 5 uppvak per nat) och heltidsjobb och universitetsstudier på distans och halsflussar och dödsfall och vabbträsk och jagvetattjagkanskeiblandtarpåmigliteförmycketmenvadtusanförYOLOellernåt. Jag är helt och hållet säker på att det är träningen som fått mig att inte bryta ihop totalt emellanåt. Men å andra sidan har jag haft nervryckningar i ena ögat hela helgen nu, så kanske är sammanbrottet bara en trotsepisod bort? En vet aldrig så säkert.

wp-1454856497226.jpg

Förra fredagen drog jag 75 kilo i marklyft och bänkade 35 kilo, båda två personbästa för mig. Nu backar jag bandet och kör som stronglifts sedan en vecka tillbaka, vilket visserligen innebär lite lättare lyft just nu, men med en ökning för varje pass och det ska bli jättespännande att se hur det kommer funka för mig. Och hemma kettlebellar jag för att det är gött helt enkelt. Det enda jag saknar är boxningen, speciellt efter att jag läste om Toronto Newsgirls Boxing Club på grund av: HUR COOLA? Vill nu starta en All girls fight club i Stockholm – den som ändå var rik va!

Toronto Newsgirls Photo: LIZ BEDDALL/METRO

Photo: LIZ BEDDALL/METRO

För att avsluta och för att sammanfatta hur min träning kändes då, när vi drog igång Move it Mama och hur den känns nu…

rusk

NU

heja

skogas7

image

||||| Like It 9 Gilla |||||

Katarina

Katarina fick sitt tredje barn i september 2013 och fick höra av en vikarierande barnmorska på MVC att hennes magmuskler nog gett upp vid det här laget, men efter ihärdig rehabträning så hittade hon de där magmusklerna (de hade inte gett upp helt, faktiskt). I augusti 2015 sprang Katta Tough Viking tillsammans med Märta - FUCK YEAH! Hon är en tatuerad statstjänsteman vars mål just nu är att klara en pull-up innan 40 (som hon fyller i december 2016).

10 Comments

  1. Så sjukt impad jag är av dig!
    Jag har helt kört fast och har ångest över att börja träna igen trots att det är över ett år sedan jag fick mitt fjärde barn. Fan också. Måste hitta motivationen någonstans. Jag vet ju precis hur bra det känns när man väl är igång, men att börja känns som en omöjlig uppgift.

  2. Du är grym Katta! Och ja, jag tror träningen är viktigare för välmåendet än en kan tro. Framförallt vid sömnbrist och mycket vab.

    Blir vab i morgon, annars hade jag och svaga höften kört skivstång i morgon. Blir nog något sjukt jobbigt på HIIT passet min PT håller på tisdag för träningsgruppen på jobbet.

    Pulsen slog i taket idag igen på löprundan så jag får nog vila kondition ett tag.

    Ha det! 😘

  3. Jag har blivit så peppad av dig på Funbeat och har verkligen kommit igång med min träning nu. Känner mig också stark men just magmusklerna har nog gett upp. Men jag kämpar på för att hitta dem igen 😉

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *