Berätta vettja!

cropped-mimhead2.jpg

Jag har sett att flera bloggare har postat frågor till sina läsare i dagarna, och vi ska inte vara sämre! Vi skulle nämligen så hemskt gärna vilja att fler hittade hit till oss, därför vill vi fråga er som redan hittat hit följande frågor:

1. Varför läser du Move it Mama?

2. Vad gillar du med Move it Mama?

3. Vad skulle du vilja läsa mer om hos oss?

4. Om du minns, hur hittade du till oss?

Svara i kommentarerna och var anonym om du vill.

Tackelitack!

||||| Like It 5 Gilla |||||

Katarina

Katarina fick sitt tredje barn i september 2013 och fick höra av en vikarierande barnmorska på MVC att hennes magmuskler nog gett upp vid det här laget, men efter ihärdig rehabträning så hittade hon de där magmusklerna (de hade inte gett upp helt, faktiskt). I augusti 2015 sprang Katta Tough Viking tillsammans med Märta - FUCK YEAH! Hon är en tatuerad statstjänsteman vars mål just nu är att klara en pull-up innan 40 (som hon fyller i december 2016).

8 Comments

  1. 1. För att jag blir glad och inspirerad
    2. Jag gillar verkligen det nära och okomplicerade tilltalet. Och humorn! Jag har förstått att även en läsande stickande kvinna (jag) kan lyfta och springa… Inblickarna i era vardagskaos gör det ibland lättare att stå ut med mitt eget!
    3. Jag vill ha mer av allt! Träningstips, vardagshacks, personliga reflektioner. Allt!
    4. Någon barn-pod för ca 2 år sen kanske? Eller länk på ngn mamma blogg?

    Nu ska jag masa mig ur sängen och jå till jobbet. Och kanske ta trapporna till omklädningsrummet, alla 9 våningar. Kanske.

  2. 1.+2. För att ni vägrar koppla träning med mat eller kropp. Jag älskar träning men inte skiten. Har inga barn men är också nyfiken i en strut.
    3. Spelar ingen roll, jag gillar både “fan det sket sig men aja”-inlägg och det andra.
    4. Läste både kattas och mirijams blogg sen tidigare.

  3. 1+2 För att ni inspirerar! Tränande människor har en förmåga att vara så jäkla duktiga och hurtiga och äter nyttigt och vill vara smala. Inte alls min grej, er inställning stämmer så mycket bättre med min egen. (En kall öl och några nävar chips är bästa belöningen efter 5 mil på cykel en varm sommardag!) Småbarnsmamma som vägrar träna med andra… Insåg rätt nyligen att man inte måste gå på pass med andra människor utan faktiskt kan träna lite som man känner för den dagen när man har tid. För tid är det i ont om med jobb, pendling och småbarn hemma. Det finns för lite tid för tråkig träning, som Sofia så träffsäkert beskrev det.

    3 Tips och vardagskaos, samma blandning som nu.

    4 Via instagram när jag slösurfade runt under mammaledigheten.

  4. Hej!

    Jag har börjat läsa move it mama igen. Läste när ni startade och sedan hade jag ett uppehåll, orsak okänd. Nu läser jag för att jag kan känna igen mig i tidsbristen föräldrar ofta har, men sedan gillar jag tonen i bloggen och att den är ärlig.

    Bloggen är ärlig, den har olika perspektiv och bloggarna har olika erfarenheter, olika träningsbakgrund och är i olika faser i livet.

    Jag gillar alltid att läsa om bra tips, nya (kan vara gamla) metoder och även om hur en ska tänka om det kör ihop sig, tanke eller tidsmässigt.

    Jag hittade hit via Katta (lång historia hur jag hittade henne, men hon fick mig att börja springa, och förstå att jag kan springa i FB gruppen Titta vi springer) och Miriam (läste hennes nagellacksblogg) som jag hittade via Katta.

    Nu ska jag låta bli att ha dåligt samvete för att det idag är den 5 januari och jag forfarande inte sprungit någon runda i år (någon som har varit i Skåne och märkt hur jälva kallt det är?), eller för att jag inte gör min sjukgymnastik som jag borde. Jag promenerade till jobbet idag, i snön, i jättestora, stenhårda megastora vinterskor = bästa “nu är jag pigg nog för ett par timmar jobbet” motionen.

    Puss och hej! <3

  5. 1. För att jag gillar tonen, den är glad och peppande och inte på något vis mästrande. Jag kan få både träningstips, ett gott skratt och igenkänningsfaktor.

    2. Se numero uno. Den handlar om träning på ett vis som passar mig, som får mig att förstå att alla kan träna, alla kan pröva, alla kan ha dåliga dagar, alla kan ha annat som kommer emellan. Det är inte allt eller inget som gäller, utan att göra det man kan och vara glad och nöjd över det, istället för att sura över det som inte blev. På riktigt har jag verkligen kommit igång med min träning delvis tack vare er. Att se att vanliga, otränade morsor kan kliva in på gymmet och svinga en kettlebell och göra marklyft fick mig att själv våga ta steget dit.

    3. Eftersom jag själv försöker sätta ihop mina cirklar gillar jag när ni lägger upp exakt vad det är ni har gjort på ett pass, för att få inspo och se hur man kan sätta ihop ett pass. Kort, långt, enkelt, krångligt – whatever, jag vill läsa allt. Kul också med videor, för då kan jag se att övningen inte är världens svåraste utan att kanske även jag klarar den. Jag gillar också MYCKET att ni skriver om sånt som många inte skriver om, som menskoppar och kissibrallan och sånt.

    4. Tror det var via yllets blogg. Eller om det var via instagram? Minns inte, men är hur som väldigt glad att jag har hittat hit. You rock!

  6. 1. Inspirerande och mycket igenkänning
    2. Ärlig, verklighetstrogen
    3. bra blandning som det är, fler inlägg kanske… Eller så får jag träna lite mer och surfa lite mer sällan
    4. Tror genom Kattas blogg
    Mvh,
    Trebarnsmor som åker pendeltåg alldeles för många timmar varje vecka

  7. 1. För att jag gillar träningsinspiration och tycker att det är skönt att få det från annat håll än bara äppelrumpor och citat som “squats, The difference between having an ass and a butt”.
    2. Jag gillar att den är ärlig, att ni siktar högt med er träning och att den fyller en viktig funktion i era liv. Jag tycker att det har varit roligt att följa med på er träningsresa och att ni visar att träning och hälsa är så jäkla mycket mer än matchande glansiga träningskläder, glutenfri kost och body pump.
    3. Jag gillar när ni beskriver era pass med övningar och upplägg, lätt att hämta inspiration dom dagar man vill träna men själv inte orkar komma på vad.
    4. Jag hittade hit genom Kattas och Mirijams gravidblogg (vill passa på att ett par år för sent tacka för vansinnigt rolig läsning)

    Keep moving Mamas!

  8. 1. För pepp att ba gört! Alltid när det känns motigt
    2. Jag gillar tonen, brudarna, ärligheten och härligheten
    3. Jag är ju inget crosstraining eller kettlebell fan (svårt för oss med axel/rygg problematik), så ser gärna tips på andra träningsformer och hur de kan kombineras m barnlivet. Jag kör pilates hemma och lite youtube flås. Eller byxlöst disko med ungen!
    4. när jag var gravid, innan ni slog ihop era bloggar, läste jag er på oika håll (2013)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *