Back on track

Jodå, nu är jag igång igen. Med löpningen i alla fall. Så, bästa tipsen att komma igång med träningen efter en svacka? Ha barn som är inne i en jobbig period och ha en andra förälder som blir sjukskriven och inte får lyfta barnen på ett par veckor. Helt plötsligt känns träning i spöregn lockande igen. Och vips så var säsongens första milstur avklarad också!

  

||||| Like It 3 Gilla |||||

Märta

Märta fick sitt första barn 2011 och sitt andra och tredje på Lucia 2013 (jajjemensan, här slog hon minsann till på två på en gång). Hon har väl egentligen varit mer av typen skolka-från-skoljympan än den som frivilligt rör på sig, men de senaste åren har något hänt och på träningsmeritlistan står numer till exempel en avklarad halvmara. När det gäller val av träningsform så är det främst löpning som lockar, och detta enligt devisen lagom tempo och choklad i slutet. Ska göra något så tufft som att springa Tough Viking tillsammans med Katta 2015.

3 Comments

  1. Bravo! Och stackars dig, har själv en sambo som med sitt diskbråck förstörde sista månaden av min graviditet (när jag skulle få fotmassage och bli matad med praliner på daglig basis) och sedan bara låg på soffan och stånkade tills barnet var typ tre månader.
    Hur som helst, hur tidigt började du (och de andra) springa och hoppa efter graviditeterna? Jag hittade inte den informationen här på bloggen. Jag fick barn för fem månader sedan, och bäckenbotten har känts stabil en månad.

    • Så himla typiskt! Ibland verkar det som att det uppstår mer gravidåkommor hos de blivande papporna…

      Jag var igång med löpningen igen väldigt kort efter graviditeten då jag fick klartecken att träna på efterkontrollen hos barnmorskan, men då hade jag inte haft foglossning eller nåt annat jävulskap, och fram till efterkontrollen hade jag gått promenader varje dag och på så vis fått upp flåset lite och känt efter. Det verkar vara väldigt olika vad som rekommenderas och EGENTLIGEN tror jag inte att någon rekommenderar just löpning sex veckor efter förlossning, men jag hade ett ge-mig-min-kropp-tillbaka-moment och började försiktigt och inte regelbundet. Just hopp har jag aldrig hållit på med särskilt mycket.

      Jag är ju inte någon expert, men jag tänker att du kan ju alltid testa och se hur det känns? Se till att hålla bålen ordentligt bara, och om du inte redan gjort det så ska mammamage-appen vara asbra för just det!

      Lycka till!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *