Sunday morning träningsdejt (på en lördag) – #3: Monsterwalk

image (3)

Imorse hämtade Sofia upp mig, så drog vi iväg till Märta för träningsdate och burgare. Jag menar HALLÅ, ni förstår ju vilket bra koncept detta är – träningshäng med awesome träningsgäng och sedan mat.

Idag hade vi tänkt jaga coachen, men vi stuvade om lite när vi kommit ut i naturen och körde enligt detta upplägg.

Sprint till station 1 där vi hade tre övningar som väntade och som vi tog en var av – dynamisk planka, sidoplanka och situps i en minut.

Sprint till station 2 där vi hade tre andra övningar som väntade – Utfall med bicepcurl (med band), squats (med band kring benen) och hopprep. Så sprang vi tills alla hade gjort allt en gång.

image (2)

Sedan körde vi två stafetter. Stafett 1 var en utfallsstafett med utfallsgång mellan station 1 och 2, vid varje station blev man avlöst, och medan man vilade vid station 2 fick man hoppa hopprep. Stafett 2 hade samma upplägg, fast med monsterwalk och squats vid vilan på station 2 – SÅ SJUKT JOBBIGA stafetter.

image (1)

Vi avslutade med armhävningar för Märta och mig, och kabelrodd för Sofia som har ont i handleden. Sedan gick vi hem till Märta där hennes pojkvän grillade burgare till oss.

Mmm. Gött häng!

||||| Like It 3 Gilla |||||

Katarina

Katarina fick sitt tredje barn i september 2013 och fick höra av en vikarierande barnmorska på MVC att hennes magmuskler nog gett upp vid det här laget, men efter ihärdig rehabträning så hittade hon de där magmusklerna (de hade inte gett upp helt, faktiskt). I augusti 2015 sprang Katta Tough Viking tillsammans med Märta - FUCK YEAH! Hon är en tatuerad statstjänsteman vars mål just nu är att klara en pull-up innan 40 (som hon fyller i december 2016).

3 Comments

  1. Låter härligt! (Jag är själv en sån där ensam-tränare men blir nästan lite sugen på att testa att locka ut vännerna. Nästan.)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *