Men för i helvete!

Igår var jag en sådan där som vrålade MEN FÖR I HELVETE jättehögt i motionsspåret när jag hade lyckats stänga av Runkeeper för tredje gången och därmed fuckat up både intervallräkningen och tempokollen. Min första instinkt var att vända på klacken och klampa hem med riktigt arga steg, men sedan ställde jag om intervallerna och fortsatte. Då jävlades Runkeeper vidare genom att inte pipa när det var dags för ny intervall. Eller, i ärlighetens namn har jag ny mobil, och det kan väl eventuellt vara så att jag tryckte på någon knapp som jag inte borde ha tryckt på, men hur många saker ska man behöva ha koll på där ute i skogen egentligen? Räcker det inte med att jag hela tiden måste kasta hysteriska blickar bakom mig (det finns ju en viss risk för monster så där i skogsbrynet, det är ju sedan gammalt)  och försöka tolka folket jag möter för att avgöra om de är potentiella mördare eller våldsmän. Så sjukt jobbigt att hela tiden vara på sin vakt. Obs: överdriver alltså inte – eller jo, det där om monster, men inte om våldsmän – FAN att det ska vara så. Blir stressad varje gång jag möter folk.

Enda fördelen med att jag lyckades knäppa av Runkeeper var att jag blev så himla förbannad att jag glömde vara rädd, och när jag är arg springer jag tydligen snabbare. Så ändå, inte en total förlust. Ja, och så var det min andra mensdag, och när jag blöder som frodigast är jag alltid som starkast – true story.

||||| Like It 1 Gilla |||||

Katarina

Katarina fick sitt tredje barn i september 2013 och fick höra av en vikarierande barnmorska på MVC att hennes magmuskler nog gett upp vid det här laget, men efter ihärdig rehabträning så hittade hon de där magmusklerna (de hade inte gett upp helt, faktiskt). I augusti 2015 sprang Katta Tough Viking tillsammans med Märta - FUCK YEAH! Hon är en tatuerad statstjänsteman vars mål just nu är att klara en pull-up innan 40 (som hon fyller i december 2016).

One Comment

  1. Det är SÅ irriterande när telefonen/appen jäklas med en när man är ute och har alldeles tillräckligt mycket att göra med att andas och att sätta fötterna framför sig i rätt ordning, GRRR!!!! Jag kör också intervallöpskolning fast ett av iForms träningsprogram och använder mig av HIIT:s gratisapp för det och tycker att den funkar bra, lite bökigt att skriva in allt när man har många intervaller kanske. För att ha koll på distans och fart använder jag sambons gps-klocka för min telefon tycker att det är jobbigt att göa många sake samtidigt… Tänkte också passa på att tips om Maria Akrakas bok “Den magiska milen”. Jättebra tycker jag och passar mig bättre än “Stora löparboken för kvinnor”. Hoppas att du blir mer kompatibel med din telefon snart!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *