Lidandets långfredag

wpid-wp-1428078734268.jpeg

Långfredag, den blir väldigt mycket längre när ens yngsta förmåga bestämmer sig för att 5:15 är en asbra tid att gå upp för att carpa skiten ur dagen. Men man hinner med mycket, det gör man ju. Till exempel satte jag in den frysta fransyskan som ska bli tjälknöl i ugnen strax efter halv sex. Klockan halv åtta åt jag och Morris vår andra frukost och klockan halv nio körde jag en gammal goding från Annika Sjöös bok Mage, rumpa, lår: hennes 7 to 7-pass. Alltså, det ÄR så jobbigt. Sedan skickade jag en bild på passbeskrivningen till Märta och Sofia (tyckte det kändes dumt att utmana Mirijam som ska FÅ BEBIS NÄSTA VECKA) och tyckte att de också skulle bränna av detta pass under dagen. Det skulle de, de skulle bara springa och träna med gummiband först. Jag fick genast eld i baken och drog ut på ett kort och långsamt spring (det var ett astråkigt spring, men vädret var ju i alla fall fint).

Så nu tänker jag utmana er också- det här passet tar bara 10 minuter och är jättejobbigt – men är det långfredag passar det ju att lida en smula. Så här gör man!

Sätt timern på tio minuter, under dessa tio minuter, gör så många varv av följande cirkel du hinner (en cirkel = 7 av varje övning).

Plankhopp x 7

Prisoner Squats x 7

Nio varv klarade jag. Nästa gång siktar jag på tio!

||||| Like It 2 Gilla |||||

Katarina

Katarina fick sitt tredje barn i september 2013 och fick höra av en vikarierande barnmorska på MVC att hennes magmuskler nog gett upp vid det här laget, men efter ihärdig rehabträning så hittade hon de där magmusklerna (de hade inte gett upp helt, faktiskt). I augusti 2015 sprang Katta Tough Viking tillsammans med Märta - FUCK YEAH! Hon är en tatuerad statstjänsteman vars mål just nu är att klara en pull-up innan 40 (som hon fyller i december 2016).

One Comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *