Stora Löparboken för kvinnor

wpid-wp-1425242261119.jpeg

Halsfluss! Jag har haft halsfluss, vänner! Av alla sketna saker att få så fick jag det som innefattar att sitta och spotta lite i en kopp eftersom det gör för ont att svälja, och (nu ska ni få veta lite trivia om Katta) jag som har salivfobi och allt. Alltså FY vad jag har mått dåligt. Men medicinerna kickade in ganska snabbt och nu ska jag bara minnas att äta dem hela kuren ut – så himla svårt att minnas medicin när man mår bättre.

Så nej, jag har inte tränat ett dyft sedan förra söndagen. Och det är ju klart, för i söndags tänkte jag detta: nu ska jag växla upp träningen lite, schemalägga, strukturera och få till 4 pass per vecka istället för 3. Kroppen ba: HA HA HA, närru, här har du lite streptokocker att mysa med istället.

Men med posten fick jag en bok OM träning i alla fall, så den har jag ägnat mig åt att läsa. Och vet ni, jag tycker JÄTTEMYCKET om den. Det är Lofsans debutbok Stora Löparboken för kvinnor vi snackar om som hon skrivit tillsammans med Jessica Almenäs och den är helt och hållet briljant.

Här hittar man info om allt från hur man börjar springa, alltså för den totala novisen som inte orkar mer än ett par minuter åt gången (prick där jag var när jag började springa, jag orkade max 100 meter åt gången, max) till hur man fixar allt från 5 kilometer till ett maraton. Det finns styrketräningsprogram, det finns info om löpning för dig som är preggo eller nyförlöst, och om kost och tävlingar och BÄCKENBOTTENSTRÄNING (så klart att Lofsan inte skulle missa att ha med det, men jag applåderar det likväl) – ja, alltså, det har banne mig allt man behöver för att komma igång med löpning, eller för att fortsätta med löpning och ta sig mot nästa mål.

Kort och gott: jag ger två tummar upp och rekommenderar den varmt.

||||| Like It 1 Gilla |||||

Katarina

Katarina fick sitt tredje barn i september 2013 och fick höra av en vikarierande barnmorska på MVC att hennes magmuskler nog gett upp vid det här laget, men efter ihärdig rehabträning så hittade hon de där magmusklerna (de hade inte gett upp helt, faktiskt). I augusti 2015 sprang Katta Tough Viking tillsammans med Märta - FUCK YEAH! Hon är en tatuerad statstjänsteman vars mål just nu är att klara en pull-up innan 40 (som hon fyller i december 2016).

2 Comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *