2015 is ON – App! Utmaning! Nu kör vi! Imorgon…

Två veckors förkylning är över, ett nytt år har börjat och precis som Katta skrev är det snart dags för oss att få personlig träning (hurra!!). OCH när vi har blivit lagom tränade är det dags för Blogger Boot Camp igen! Hurra hurra hurra! Peppen, är som det heter, total. Dock är kroppen, efter två veckors sjukdom och absolut stillasittande (minus den motion som stickning ger), också total – fast mer som i ett totalt förfall.

När jag var på förra årets Blogger Boot Camp, lovade jag mig att jag skulle vara i hyfsad form till nästa gång. Det är jag INTE nu. Så jag tänker så här. Har vi sju minuter om dagen hela januari ut? Ja det har vi. Den som har en smartphone kan gå in i appstore eller google play och söka på “seven”, så dyker snyggaste gratisappen “7 Minute Workout” upp (den som inte har en smartphone kan köra manuellt via schemat som finns här). Utförda rätt, är det här mycket möjligt dagens sju jobbigaste minuter och jag inser ju redan nu, att jag kommer fuska – men vi kör ändå va? Och så rapporterar vi hur många minuter vi fick ihop i slutet av januari? Är ni med mig? Då kör vi! Imorgon. Idag är det trots allt nyårsdag.

IMG_3130.JPG

Ändå otippat att den snyggaste appen jag har i min telefon, är en träningsapp.

 

 

 

||||| Like It 2 Gilla |||||

Sofia

Sofia är en tvåbarnsmor som mötte världen en eftermiddag i november 1978. Första barnet kom 2012 och med honom även insikten att träning kan vara ganska bra. För inte var det lätt att föda 4.8 kilo barn otränad. Andra barnet kom i mars 2016 och vägde 350 gram mindre än första. Det var ganska jobbigt det med. Sofia älskar att boxas och att lyfta tunga saker, när hon inte tränar för att kunna träna efter graviditeten.

6 Comments

  1. Jepp! Jag är på! Måste komma igång. Byter dock ut crunches mot rygglyft, då mina magmuskler ännu inte är crunches-redo (6 månader efter förlossning… har slarvat med MammaMage ett tag…).
    Jag går iväg och kör de första 7 minuterna NU.

    • Hurra! Jag byter ut några övningar med. Min ena handled pallar inte armhävningar och jag tycker att det finns bättre övningar än crunches.

  2. Jag hakar. Men gör samma som Jejja – byter crunches mot något lite mer mammamagevänligt – lite sidoplanka och magtunnlar kanske.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *