Har du svårt att hålla tätt hur mycket du än kniper? Läs det här!

Jag hade problem i kanske ett halvår, åtta månader efter förlossningen. Inte så extrema, men om jag var det minsta kissnödig och tog i riktigt mycket kissade jag på mig. Minns särskilt när jag hade tagit en långpromenad med Isak och var en halvmil hemifrån. Jag var i toalettnöd och han var skitförbannad och ville upp ur vagnen. Alternativet “leta upp en toalett först, lugna barnet sedan” kändes ju inte så lockande och jag hade ärligt talat inte en tanke på vad som kunde hända när jag plockade upp honom. Jag kissade så klart på mig. Blöt och lite skamsen fick jag sätta Isak i selen och traska hem. Lyckligtvis i svarta kläder så att det inte syntes – men det var ändå sjukt jobbigt att behöva möta folk just då. Mina problem har försvunnit successivt med träning. Sista hindret att komma över var jumping jacks och det gjorde jag nu under våren. Sist jag kände av ett läckage minns jag faktiskt inte, men jag tror att det var i början av mars.

Det finns många som inte är lika lyckligt lottade som jag, där knipövningar kan göras in absurdum utan att något händer. Anna-Lena Pettersson är en av dem och hon har skrivit så himla bra om det här! Kicka på bilden och gå in och läs med er! Och när ni har läst: SPRID! Som Anna-Lotta säger: INGEN ska behöva ha det så här!

Namnlös

||||| Like It 5 Gilla |||||

Sofia

Sofia är en tvåbarnsmor som mötte världen en eftermiddag i november 1978. Första barnet kom 2012 och med honom även insikten att träning kan vara ganska bra. För inte var det lätt att föda 4.8 kilo barn otränad. Andra barnet kom i mars 2016 och vägde 350 gram mindre än första. Det var ganska jobbigt det med. Sofia älskar att boxas och att lyfta tunga saker, när hon inte tränar för att kunna träna efter graviditeten.

One Comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *