Träning på schemat

Löpningen har jag tappat helt. Jag sprang min halvmil ett par gånger och sen bara… nej. Jag var trött, jag hade migrän, det spöregnade, det fanns inte tid, det fanns inte pepp. Jag hoppas att jag hittar tillbaka till den snart, men det blir nog inte förrän när semestern är igång. Inget Vårrus för mig alltså.

Däremot har jag fortsatt med core på måndagar och yoga på onsdagar och vet ni vad? Det är så sjukt mycket lättare att få till träningen när det ligger i schemat har jag märkt. Och då menar jag inte ligger i schemat som “åhå här avsätter jag lite tid för motion i kalendern” och så gör jag det, för så funkar inte jag. Är det bara mig själv jag lovar något, vet jag att det bara är mig själv jag har att skämmas inför om jag ändrar mig och det räcker inte. Nej, jag måste ha anmält mig till det jag vill göra så att jag har lovat någon annan, även om det bara är ett bokningssystem, att jag ska komma. Då får jag genast en helt annan ansvarskänsla. Knäppt egentligen, vilket är helt i linje med allt annat i mitt liv.

Så även om det har varit lite tyst från mig här på sistone, har jag absolut inte legat still. OCH VET NI VAD SOM HÄNDE HÄROMDAGEN? Jag tog mig på magen och kände en magmuskel! Hurra!

Ny-yogad.

Ny-yogad.

||||| Like It 1 Gilla |||||

Sofia

Sofia är en tvåbarnsmor som mötte världen en eftermiddag i november 1978. Första barnet kom 2012 och med honom även insikten att träning kan vara ganska bra. För inte var det lätt att föda 4.8 kilo barn otränad. Andra barnet kom i mars 2016 och vägde 350 gram mindre än första. Det var ganska jobbigt det med. Sofia älskar att boxas och att lyfta tunga saker, när hon inte tränar för att kunna träna efter graviditeten.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *