Antipeppen personifierad

image

Jag sitter och ljuger för mig själv hela tiden. Hela tiden. Jag ba: guud vad svårt jag har att hitta tid att träna. Sedan somnar ungen för sin efter-lunch-slummer och jag lägger mig i soffan med en kopp kaffe, bergis något fikabrödish och knäpper på ett avsnitt av Gilmore girls. Och sedan ett till. Och sedan kanske till och med ett tredje om det är en sådan sovdag som det ibland ibland kan vara. Så jo, jag har visst tid. Det har jag faktiskt. Jag är bara osedvanligt lat för tillfället.

Varför gör man så här egentligen?
1. Jag VET att jag tycker det är kul att träna.

2. Jag VET att jag blir en pigg och glad och peppig prick när jag tränar.

Ändå beter sig hjärnan på det här sättet. Hjärnan alltså, what an asshole egentligen.

PS. Sprang faktiskt i söndags. Det gick… så där. Det var soligt och varmt och det gick trögt som fan. Men jag tog mig i alla fall ut, så win på det. Faktiskt. Och sedan yogade jag och körde lite mammacore på uteplatsen, vilken var sjukt gött.

||||| Like It 1 Gilla |||||

Katarina

Katarina fick sitt tredje barn i september 2013 och fick höra av en vikarierande barnmorska på MVC att hennes magmuskler nog gett upp vid det här laget, men efter ihärdig rehabträning så hittade hon de där magmusklerna (de hade inte gett upp helt, faktiskt). I augusti 2015 sprang Katta Tough Viking tillsammans med Märta - FUCK YEAH! Hon är en tatuerad statstjänsteman vars mål just nu är att klara en pull-up innan 40 (som hon fyller i december 2016).

One Comment

  1. Åh vad jag känner igen mig. Det enda som funkar för mig under en sån period är att schemalägga träningen. Skriva “10.30–11.30 Träning” i kalendern.

    Ja, det funkar i alla fall *ibland* …

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *