Träningsvilse

Igår skrev Sofia:

Känner mig även jätteinspirerad att satsa mer på att träna fokuserat mot bestämda resultat och inte bara lite sådär “hejsanhoppsan det är bra att röra på sig”-träna som jag kör nu. Dock trivs jag bra med den typen av träning också, så jag tänker att jag kan kombinera.

Och eftersom vi är så himla synkade här, vi blöggers på Move it Mama, har jag gått i precis samma tankegångar. Min träning består mycket av randomiserade youtube-pass, lite spring här och där och lite yoga. Under min PT-online månad hade jag sjukt bra fokus, men nu, efter ett par sjukvändor och ett par perioder med sjuka barn, så har jag liksom tappat bort mig lite. Jag känner att jag inte direkt kommer någon vart och jag känner att jag inte riktigt ser de resultat som jag så gärna skulle vilja se och känna.

Frustrerande.

Den rimliga lösningen här är säkert PT, men det har jag inte råd med just nu. Då är väl lösningen att sätta mig ned, tänka på mitt mål, och försöka bena ut på egen hand hur jag ska nå dit.

Plättlätt.

He he.

“Plättlätt”, snarare.

||||| Like It 0 Gilla |||||

Katarina

Katarina fick sitt tredje barn i september 2013 och fick höra av en vikarierande barnmorska på MVC att hennes magmuskler nog gett upp vid det här laget, men efter ihärdig rehabträning så hittade hon de där magmusklerna (de hade inte gett upp helt, faktiskt). I augusti 2015 sprang Katta Tough Viking tillsammans med Märta - FUCK YEAH! Hon är en tatuerad statstjänsteman vars mål just nu är att klara en pull-up innan 40 (som hon fyller i december 2016).

3 Comments

  1. Det är jobbigt att få ordning på tränngsrutinerna men man måste vara lite snäll mot sig själv också och förstå att det tar tid.
    Heja dig!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *