Vi har läst: Mage Rumpa Lår av Annika Sjöö

mim-magerumpalarFotograf: John Hagby

Förlaget om boken:

Platt mage, snygg rumpa och fasta lår, det är resultatet om du kör den här bokens träningspass. Men varför bara bry sig om ytan? Pulsbaserad styrketräning ger dig också en riktigt stark och användbar kropp, förebygger skador samt hjälper dig att klara vardagens alla utmaningar.

Du kan välja mellan tolv olika träningspass som bara tar tio till trettio minuter att genomföra. Passen är enkla att utföra då de består av ett fåtal övningar, men med ett smart upplägg och en hel del nya övningar som gör variationen stor.

• 12 pass att välja på, 3 olika typer av pass
• Träningstid: 10-30 effektiva minuter
• Funktionella styrke- och konditionsövningar som både bygger muskler och bränner fett.

Sofia om boken: Så här tänkte jag om den här boken: “haha, hur jobbigt kan det vara att träna efter en bok i tio minuter?”. Sedan satte jag igång med fyraveckorsplanen som Annika Sjöö har förelsagit och tog i så att brallorna sprack. Nästan. De hann inte riktigt spricka för det är faktiskt skitjobbigt att träna efter en bok visade det sig. Jag fick pausa två gånger under tio minuter för att slippa svimma och självdö mitt i en övning. Så tänk på det om ni köper boken (vilket jag verkligen tycker att ni ska): underskatta den inte. Planen följde jag i två veckor, sedan kom julen i vägen och efter det har jag fokuserat på löpning och yoga. Men februari tänker jag. Februari är en asbra månad för intensivträning och konstant träningsvärk. Stora bilder, tydliga instruktioner – inga särskilda redskap behövs. Allt kan göras hemma eller på resan, eller på jobbet om du är lagd åt det hållet. Det är inte jag, men den här får ju lätt fem Fiat av fem möjliga ändå.

Katarina om boken: Nej men alltså hörrni, jag ÄLSKAR den här boken. Passen är fantastiska – korta, explosiva och jädrans intensiva. Det första passet, där man ska göra sju av varje övning i tio minuter – DET ÄR SÅ JOBBIGT. Kul och jobbigt. Övningarna är lätta att ta till sig, inga konstiga koreograferade moves (som jag typ utgick från att det skulle vara med tanke på att det är från Let’s Dance som vi känner Annika Sjöö) – men nej, det är så långt från dans och koreografi som man bara kan komma, och jag älskar det. Detta är en bok vars pass jag kommer återkomma till om och om igen.

||||| Like It 0 Gilla |||||

Katarina

Katarina fick sitt tredje barn i september 2013 och fick höra av en vikarierande barnmorska på MVC att hennes magmuskler nog gett upp vid det här laget, men efter ihärdig rehabträning så hittade hon de där magmusklerna (de hade inte gett upp helt, faktiskt). I augusti 2015 sprang Katta Tough Viking tillsammans med Märta - FUCK YEAH! Hon är en tatuerad statstjänsteman vars mål just nu är att klara en pull-up innan 40 (som hon fyller i december 2016).

2 Comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *