Hur det går med transversus abdominis-träningen? JOMEN ALLTSÅ, SÅ JÄVLA BRA!

Jag vet inte om ni minns att jag skrev lite om mitt näst intill obefintliga magstöd i slutet av november? Annars, läs här. Nu har jag gjort diverse övningar som stärkt upp kröppa och vet ni – det är ju en riktigt stor skillnad. Det märks mest när jag bär runt på Sigge utan sele, förut så blev jag mycket tröttare i ryggen på en gång, men nu känns det helt okej. Och det syns ju en del på hållningen också, det där putet har liksom dragits in en bit!

ta2

Så, vad har jag gjort för att få till detta resultat på ynka sex veckor då? Jo, jag har ju tränat en hel del överlag, men något som jag tror hjälpt mycket är de där foglossningsövningarna jag fick tips om. Jag har även gjort en del planka som förvisso inte hjälper just transversus abdominis-muskeln, men det är ju ändå bra coreträning för oss som har lyckan/turen att inte lida av diastas. Sedan har jag sökt på transversus abdominis på Instagram för där lägger diverse fitta (oj?) morsor upp små videos med tips på bra övningar, kolla in @knockedupfitness till exempel. Möcke bra.

Ja, det var väl det. Nu ska jag återgå till att dricka nyponsoppa och lida förkylningsdöden i soffan, hejhej!

||||| Like It 4 Gilla |||||

Mirijam

Mirijam födde sitt första barn i slutet av augusti 2013 och var före den graviditeten i vad som lite blygsamt skulle kunna beskrivas som "sitt livs form". Men efter graviditeten – not so much. Men – det hindrade henne inte från att tio månader senare bli gravid igen och med en aldrig sovande lillasyster född i april 2015 är nu är vardagen en ständig kamp mellan extremtröttma, träningspepp och soffhäng. Mirijam är före detta journalist men numera tatueringsborttagare och driver studion A Bushel & a Peck i Malmö och gillar löpning, adrenalin, tatueringar, resor, färg och öl. Och internet.

6 Comments

  1. Hadde det ikke vært for MoveitMama hadde jeg ikke visst om dette i det hele tatt. Veldig inspirerende å få treningstips fra ande post-preggos. 🙂
    Ellers lurer jeg på om dere kan skrive litt om lower back strenght, og øvelser for å styrke korsryggen? Jeg som bærer en (tung) baby mye i sele, og sitter mye i sofa for å amme merker at det tar på for ryggen.

    • Åh vad roligt att vi kan inspirera! Jag känner själv STOR skillnad just i korsryggen när jag tränat den här delen av magen, men jag ska kolla runt lite och återkomma i ämnet!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *