Dagens klipp!

Orkade inte ge mig ut och springa idag så jag bestämde mig för att köra hårdträning hemma istället. Egentligen orkade jag inte det heller, men övertygade mig genom att tänka på hur många gånger jag ångrat ett träningspass jag genomfört. Det vill säga noll.

20131204-193528.jpg

Hittade ett pass från CaféMom Studios Workout som jag tyckte skulle vara perfekt. Nu har jag diastas och det var första gången jag körde så det blev svårt att hänga med. Dels på grund av att det gick snabbt och dels på grund av viss osäkerhet kring huruvida alla de där plankorna och sit ups-varianterna verkligen är bra för mig och mina särade magmuskler. Jag körde på ändå pga ganska lindring diastas och där det kändes som att magen liksom inte hade kraft bytte jag till sidoplanka och körde dippar istället (den övningen ingick också i programmet). Övningarna är lätta att förstå och de tar som fasen, även om jag säkert inte hann göra alla tio repetitioner en enda gång. Dessutom finns en hel del ryggövningar i passet  så jag tycker ändå att det var bra träning. Det är inget pass jag skulle rekommendera för den nyförlösta eller den med svår diastas, men den som redan har hunnit träna upp sig lite får förhoppningsvis ut mycket av det här. Det varar en halvtimme och en handduk behövs för lite läskigare övningar där man ska glida och ha sig. Jag fegade och modifierade eftersom att jag lever i ständig skräck att trilla och slå ut mina tänder, men ni är säkert modigare än jag.

Kände mig slut i magen efter det här passet, men inte tillräckligt slut i övrigt så jag körde vidare med ett tips som jag fick från Klara i en kommentar här för ett tag sedan: kanalen Fitness Blender på youtube. Vilket fantastiskt bra tips alltså! Tack Klara! Det finns hur många övningar som helst där (alltså HUR många som helst) och verkligen en för varje tillfälle. Eftersom att jag hade kört en halvtimme core stirrade jag mig blind på längden på varje pass och det var inte förrän jag var färdig som jag insåg att jag hade gjort “Adios Love Handles Bye Bye Muffin Top”. Oj, oj tio hårda minuter i oavbruten rörelse blev det. Var tvungen att sätta mig och flåsa bredvid hajen i soffan i ja… ända fram tills nu.

Vad har ni gjort idag? Tränat, vilat, chipsat, dippat?

Här är passen:

 

 

||||| Like It 2 Gilla |||||

Sofia

Sofia är en tvåbarnsmor som mötte världen en eftermiddag i november 1978. Första barnet kom 2012 och med honom även insikten att träning kan vara ganska bra. För inte var det lätt att föda 4.8 kilo barn otränad. Andra barnet kom i mars 2016 och vägde 350 gram mindre än första. Det var ganska jobbigt det med. Sofia älskar att boxas och att lyfta tunga saker, när hon inte tränar för att kunna träna efter graviditeten.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *