Veckans YouTube: XHIT

veckansyoutube

wpid-ABM_1386014961.jpg

Ja men hallå ja, det är ju måndag. Och medan jag (FORTFARANDE!!!) trälar på med min förkylning och bara vågar mig på yoga, speciellt nu när det känns som att förkylningen börjar få ny fart (!!!), sitter ni kanske där och väntar på det som jag så glatt utlovade förra veckan: Veckans YouTube – en schysst kanal med träningsvideos som får en att svettas. Vi börjar med XHIT Daily!

Om vi ska börja med det negativa så verkar XHIT Daily ha stannat av. Inga nya videos har laddats upp på fyra månader. Som tur är finns det ett gediget arkiv att svetta sig igenom, och när de tar slut, tja, då kan man börja om från början. Korta men explosiva och intensiva pass, så där så att man ibland tänker: NEJ NU FÅR DET VARA NOG! Men eftersom de är så pass korta så är det lätt att bita ihop, köra hårt och sedan känna sig grymt duktig efteråt – och det är ju alltid gött!

Hur är det med er förresten? Hinner ni med någon träning? För hörrni, fasiken så tajt det kan vara ibland att få till det med träningen emellanåt. Jag går ju ändå hemma hela dagen, och då kan man ju tycka att det borde vare en piece of cake att klämma in tjugo minuter någon gång under dagen. Men näe, inte alltid faktiskt. Som idag, efter jag lämnat Edster på föris, så var det någon som bara ville sova i min famn. Men till slut, efter många försök, lyckades jag pricka in den lilla stund denna någon faktiskt sov i sitt näste och yogade en smula.

 

||||| Like It 0 Gilla |||||

Katarina

Katarina fick sitt tredje barn i september 2013 och fick höra av en vikarierande barnmorska på MVC att hennes magmuskler nog gett upp vid det här laget, men efter ihärdig rehabträning så hittade hon de där magmusklerna (de hade inte gett upp helt, faktiskt). I augusti 2015 sprang Katta Tough Viking tillsammans med Märta - FUCK YEAH! Hon är en tatuerad statstjänsteman vars mål just nu är att klara en pull-up innan 40 (som hon fyller i december 2016).

2 Comments

  1. Jag fick mitt tredje barn i augusti så jag vet allt om det där att få-till-träningen-eller-inte. Jag har kommit fram till två viktiga saker: jag måste klä på mig träningskläder direkt på morgonen, oavsett om jag ska springa, “bara” gå promenad eller köra ett styrkepass. Det andra är att jag måste träna direkt när de stora barnen är lämnade på skolan och förskolan, när bebisen ändå ligger i vagnen, vi ändå har ytterkläder på oss… Ja du vet. Kommer vi in vill min bebis helst sova i famnen han med.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *