Sista plankardagen börjar nu!

Och jag är fortfarande febrig, så jag tänker att jag väntar till imorgon med att jämföra resultat. Men hur har det gått för er andra? Och vet ni hur man räknar ut procent? Det gör inte jag alla gånger nämligen. Även fast mitt jobb innebär att räkna procent i alla fall tre gånger i veckan, måste jag minst en av de tre gångerna gå in här och kolla hur det faktiskt ska gå till: http://www.kalkyleramera.se/vardag/procent

Men om vi säger som så här, de första två veckorna var jag AWESOME. Sedan orkade jag inte riktigt som jag ville pga jobb overload och sömnbrist och sedan blev jag sjuk, så kanske att jag har hållit igång i snitt fjorton dagar av novembers trettio? Har å andra sidan varit väldigt bra på att få till lite längre träningspass över lag i november, så jag är ändå nöjd, men någon tvåminuters-planka det blir det inte av det här.

I december hänger jag på Katta och kör 15 minuter om dagen i trettio dagar med Karin Widén. Mitt mål är att fixa tjugo dagar av trettioen (det är trots allt jul) och de dagarna jag springer räknar jag in i totalen. Är ni med oss eller är ni mot oss?

Uppdatering!

Sådärja. Från 45 sekunder till 1 minut och fem sekunder på höger sida = 44.44 % förbättring och från 30 till 55 sekunder på vänster sida = 83.33 % förbättring! Väldigt nöjd efter förutsättningarna, men tänk om jag inte hade haft ett uppehåll på slutet? Just snyggt. Alltså på riktigt just snyggt – tänk att jag ändå blev så mycket bättre trots att jag inte körde på oavbrutet! High five!

||||| Like It 3 Gilla |||||

Sofia

Sofia är en tvåbarnsmor som mötte världen en eftermiddag i november 1978. Första barnet kom 2012 och med honom även insikten att träning kan vara ganska bra. För inte var det lätt att föda 4.8 kilo barn otränad. Andra barnet kom i mars 2016 och vägde 350 gram mindre än första. Det var ganska jobbigt det med. Sofia älskar att boxas och att lyfta tunga saker, när hon inte tränar för att kunna träna efter graviditeten.

11 Comments

  1. Jag bytte runt den 11:e från knä till att köra på fötter. Allt för att minimera min begränsade träningstid med 2 månaders bebis hemma. Så jag har räknat från den 11:e istället och har då på vänster gått från 39 sekunder till 68 sekunder, dvs 74% ökning. På höger startade jag på 40 sekunder till 80 sekunder, dvs 100% ökning. Jag är supernöjd!

    Jag har ju så klart fuskat en del och inte kört varje dag, men har planer på att fortsätta året ut med varannandagsplanka.
    Kram på er!

    • Smart att byta läge! Och mycket bra jobbat!

      Hoppas att jag också lyckas hålla igång med varannandagsplanka. Det tar ju inte så mycket tid egentligen, bara så svårt att ta sig ur soffan ibland.

      Kram!

    • Ja! Do it! Ska försöka hålla igång själv. Himla inspirerande att se att det blev så stor förändring på förhållandevis lite plankning.

  2. Jag började månaden hårt och tränade hemma flera dar i veckan. Sen blev jag förkyld och tappade det… Har inte blivit nån träning på kanske tre veckor nu så jag vågar inte testa plankan. Återkommer till den när jag tagit upp träningen igen. Men jag var väldigt nöjd med mina ingångstider så det gör inte så mycket. Kanske tar jag till och med december ledigt och börjar med nya friska tag i januari. 🙂 ett youtube-tips är förresten kanalen Fitness blender!

    • Förstår dig! Det var svårare att komma igång efter en dipp än vad jag hade tänkt mig, men jag smög in det i mina yogapass sedan.

      Tack för tips!

  3. Hade inte riktigt räknat med att ryggen skulle sätta stopp för mina plankor, men det här bäbisbärandet har nu börjat göra sig påmint. Det blev alltså inte så mycket plankande som jag hade hoppats på. MEN! Jag gjorde fem plankor under november och det är helt klart fem fler än vad jag hade gjort utan utmaning så jag är rätt nöjd ändå 🙂 Nöjd också över att ha gett mig på att testa att planka på fötterna. Nu ska jag bara hitta en bra massör eller naprapat eller vad det nu är för något man behöver och sedan ska jag bli fit for fight igen till nästa utmaning!

    • Nej vad jobbigt. Som person med klen rygg lider jag med dig. Hoppas du får hjälp som hjälper! Massage och promenader har funkat bäst på mig när det har låst sig. Men det är så klart individuellt.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *