Kom igång-tips

Vet ni hur jag “kicked it up a notch” efter alla barnvagnspromenader i somras? Med Karin Widéns fenomenala grupp 15 minuter om dan i 30 dagar. Karin, du fantastiska människa, som  orkar leta upp och lägga upp en ny video att träna till varje dag.

Jag gick in i den här gruppen i augusti med målet att fixa i alla fall tjugo av trettio dagar. De dagarna som hade pass jag inte kände för (är t.ex. inte så intresserad av toning av muskler) körde jag på gamla övningar eller springrundor. Jag klarade faktiskt att hålla igång sammanlagt 22 dagar (high five på mig), sedan började jag jobba heltid efter semester och föräldraledighet och då orkade jag inte riktigt lika mycket.

Gruppen är jätterolig – precis lika rolig som den här bloggen faktiskt (tihi) – och den var, i alla fall för mig, en alldeles perfekt motivation att komma igång med något annat än promenader. Dessutom fick jag pröva på saker som jag aldrig skulle ha kommit på själv. Jane Fondas träningsvideor till exempel (älska retrogympa!!). Så har du svårt att komma igång för att du inte vet vad du vill göra – kör hårt med Karin säger jag! Och oss så klart, och oss.

1012039_10153072054400201_1226147183_n

Hur går det för alla som plankar förresten? Jag har faktiskt lyckats förlänga mina plankor med ungefär fem sekunder var! Alltså jag ÄLSKAR att göra saker som jag kan föra in i ett diagram i Excel! Och så gillar jag så klart att stärka mig (ungefär lika mycket som jag gillar Excel-diagram). Mvh, Jobbar på myndighet

||||| Like It 7 Gilla |||||

Sofia

Sofia är en tvåbarnsmor som mötte världen en eftermiddag i november 1978. Första barnet kom 2012 och med honom även insikten att träning kan vara ganska bra. För inte var det lätt att föda 4.8 kilo barn otränad. Andra barnet kom i mars 2016 och vägde 350 gram mindre än första. Det var ganska jobbigt det med. Sofia älskar att boxas och att lyfta tunga saker, när hon inte tränar för att kunna träna efter graviditeten.

4 Comments

  1. Hej!
    Jag måste erkänna. Jag är ju uppskriven på plankutmaningen. Men jag skriver inte upp mina tider. Jag bara gör och räknar. Igår var det 2* 30 sek på tårna och sedan 60 sek på tårna som avslutning.
    i tisdags blev det sidoplanka i höger och vänster sida på “tårna” 30sek per sida och 3*30sek på knäna.

    Räcker det att jag bara gör plankan, eller måste jag notera och dela?

    • Heja dig! Nej det är helt klart upp till en själv om det ska föras statistik eller inte och sedan om den ska delas eller inte. Jag är som sagt väldigt förtjust i diagram så jag har det som en ursäkt till mer motivation. Så kör på det som känns bäst för dig!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *