Ta hjälp av handfatet för att komma upp från toan-träninsgvärk comin’ up

Jag skulle egentligen ha skrivit ett långt inlägg om hur GÖTT det var att vara tillbaks i en cirkelgymssal och få träna tills musklerna brände, men jag har – så här tre timmar efter avslutat pass – redan fått så mycket träningsvärk att jag inte kan röra armarna. True story (typ). Alltså, jag fattade nog inte att det gått ett år sedan jag gymmade sist, så jag körde på rätt bra. Lite justeringar vid vissa stationer bara, hade till exempel ingen lust att råka kissa på mig in public så jag bytte ut de med mest hopp till armövningar i stället.

Håll tummarna för att Sigge inte vill bli buren de närmsta tre dygnen.

||||| Like It 4 Gilla |||||

Mirijam

Mirijam födde sitt första barn i slutet av augusti 2013 och var före den graviditeten i vad som lite blygsamt skulle kunna beskrivas som "sitt livs form". Men efter graviditeten – not so much. Men – det hindrade henne inte från att tio månader senare bli gravid igen och med en aldrig sovande lillasyster född i april 2015 är nu är vardagen en ständig kamp mellan extremtröttma, träningspepp och soffhäng. Mirijam är före detta journalist men numera tatueringsborttagare och driver studion A Bushel & a Peck i Malmö och gillar löpning, adrenalin, tatueringar, resor, färg och öl. Och internet.

4 Comments

  1. Tobbe får sätta Sigge i selen på dig innan han går och sedan får han liksom sitta där i tre dagar – det kan väl funka. Jobbigt med blöjbyten visserligen, men sånt får man ta!

  2. Testa värktabletter om det blir för jävligt! Du måste kunna lita på kroppen och kunna ta hand om Sigge..

    Eller ring en bebistokig kompis som bär Sigge när du försöker röra dig. 😉

    • Närå, jag klarar det själv, men tog faktiskt två alvedon i går eftermiddag på grund av en huvudvärk som inte gav med sig, och det hjälpte lite på träningsvärken också!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *