Tips från Emma!

Tänk vilka läsare vi har va, om ett tag kommer det säkert bli så att vi slipper blogga själva, vi kan bara vidarebefordra tips på löpande band. Den här länken som Emma delade med sig av tycker jag verkligen att ni ska kolla in! Tack Emma för länken!

Hey mamas!

Efter min andra förlossning som faktiskt var samma dag som mirjams har jag drabbats av episkt svagt bäcken samt bäckenbottenmuskulatur. Hittade dock denna sida på intörnät: www.pelvicexercises.com.au. Och det är asbra stabilitetsövningar för bäcken, core, ben ja you name it, skillnaden från ex mammamage är att de inte belastar bäckenbotten i onödan. (Som mammamage tyvärr gör i och med att man aktiverar övre abdominalmusklerna så mkt) även träningstips på övningar som ska undvikas. hon som har sidan är australiens käckaste och främsta expert på bäckenbotten. Bra komma igång tips för den som behöver ehrm..dra ihop allt där nere ordentligt…:) kegel away!

 

||||| Like It 2 Gilla |||||

Mirijam

Mirijam födde sitt första barn i slutet av augusti 2013 och var före den graviditeten i vad som lite blygsamt skulle kunna beskrivas som "sitt livs form". Men efter graviditeten – not so much. Men – det hindrade henne inte från att tio månader senare bli gravid igen och med en aldrig sovande lillasyster född i april 2015 är nu är vardagen en ständig kamp mellan extremtröttma, träningspepp och soffhäng. Mirijam är före detta journalist men numera tatueringsborttagare och driver studion A Bushel & a Peck i Malmö och gillar löpning, adrenalin, tatueringar, resor, färg och öl. Och internet.

2 Comments

  1. Visst är den grym! Ursäktar dock min för taskiga svenska i kommentaren. Skyller allt på amningshjärna, ylande bebis och öh.. Små iphonetangentbord. 🙂

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *