Hej hej!

Här kommer ett litet kort inlägg för att liksom bryta isen här inne på Move it Mama! Välkomna hit! Inom kort kommer vi, Sofia, Mirijam och jag (Katarina) att presentera oss i egna inlägg och vi kommer även bjuda på en presentation av själva bloggen. Men just nu måste jag amma. Som alltid. Men det kan väl säkert också klassas som träning? Bergis? Också ganska passande, med tanke på att denna blogg kommer att handla om just det där att hitta tid till träning när man har barn. Jag menar, när man knappt ens har tid att blogga, hur är det då meningen att man ska kunna ägna sig åt marklyft (inte för att jag vet vad marklyft är, men det verkar coolt i alla fall)?

Också: Följ vår blogg med Bloglovin

||||| Like It 3 Gilla |||||

Katarina

Katarina fick sitt tredje barn i september 2013 och fick höra av en vikarierande barnmorska på MVC att hennes magmuskler nog gett upp vid det här laget, men efter ihärdig rehabträning så hittade hon de där magmusklerna (de hade inte gett upp helt, faktiskt). I augusti 2015 sprang Katta Tough Viking tillsammans med Märta - FUCK YEAH! Hon är en tatuerad statstjänsteman vars mål just nu är att klara en pull-up innan 40 (som hon fyller i december 2016).

6 Comments

  1. Tips! Köp appen MammaMage! Den är lite dyr, men riktigt bra. Övningar som gör att man får kontakt med de djupa magmusklerna. Man börjar väldigt fösiktigt och stegras långsamt i svårighetsgrad.

  2. Marklyft är bra, det ska du pröva om du går på gymmet. Man får svanka ordentligt och puta med rumpan, jättebra! Den här killen böjer på knäna, man kan göra med raka ben också.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *